Fostering cultural and reading comprehension through role-playing games in SWAS

With the goal of allowing our SWAS (School Within a School) students to apply the knowledge acquired in their unit of study to real-life situations, role-playing game sessions have been organized in recent weeks.

“During these sessions, we focus on the importance of reading short stories and how language is intrinsically related to knowledge and our perception of different cultures,” explains Ana Paula Jakob, SWAS teacher. “Through this approach, we aim to promote not only reading comprehension but also the development of skills that help students connect more deeply with the world around them.”

“We are very pleased with the students’ participation and the progress they have shown in applying these concepts to practical activities. We believe that these kinds of experiences enrich their learning and broaden their cultural perspective,” Ana Paula concluded.


Fomentando la comprensión cultural y lectora a través de juegos de rol en SWAS

Con el objetivo de permitir que nuestros alumnos de SWAS (School Within a School) apliquen los conocimientos adquiridos en la unidad de estudio a situaciones de la vida real, en las últimas semanas se han organizado sesiones de juegos de rol.

“Durante estas sesiones, nos centramos en la importancia de leer historias cortas y cómo el lenguaje está intrínsecamente relacionado con el conocimiento y nuestra percepción de las diferentes culturas”, explica Ana Paula Jakob, maestra en SWAS. “A través de este enfoque, buscamos fomentar no solo la comprensión lectora, sino también el desarrollo de habilidades que ayuden a los estudiantes a conectarse de manera más profunda con el mundo que los rodea”.

“Estamos muy satisfechos con la participación de los estudiantes y con el progreso que han mostrado al aplicar estos conceptos en actividades prácticas. Creemos que este tipo de experiencias enriquecen su aprendizaje y amplían su perspectiva cultural”, concluyó Ana Paula.