Celebrating Our Young Writers at the Author’s Tea

Last week, our 6th-grade students proudly showcased their writing journey at the Author’s Tea, an event dedicated to celebrating their creativity, growth, and courage as storytellers.

Throughout this unit, students explored the Statement of Inquiry: “When crafting a personal story, an author must consider purpose and perspective.”

Under the guidance of their teacher, Miss Jo Royse, students engaged with various forms of writing, examining different reasons for sharing personal stories and perspectives. As part of their Summative Project, they reflected on pivotal moments in their lives, crafting narratives that revealed a change in perspective.

“We carefully crafted writing that shared a change in perspective. Our young writers bravely reflected on turning points in their lives and transformed them into meaningful narratives,” shared Jo Royse, Grade 6 English Language and Literature teacher.

To develop their writing skills, students read like writers, analyzing published works to understand the techniques of storytelling. Then, they wrote like readers, carefully balancing action, dialogue, inner thoughts, and descriptions to create engaging and meaningful pieces.

“Our 6th graders didn’t just write—they studied the craft of writing. They analyzed how authors use layers of storytelling, then applied those techniques in their own work,” Royse explained.

After this thoughtful and creative journey, students had the opportunity to present their work to peers, teachers, and guests at the Author’s Tea. Their heartfelt stories will soon be proudly displayed in the school library.

“Seeing our students share their deeply personal stories with confidence was truly inspiring. I could not be more proud of their growth as writers and their courage in sharing their voices,” Royse concluded.

The event was a true celebration of learning, storytelling, and the power of personal voice.

Miss Jo Royse, Grade 6 English Language and Literature


Celebrando a nuestros jóvenes autores en el Author’s Tea

La semana pasada, nuestros estudiantes de 6º grado presentaron con orgullo su trayectoria como escritores en el Author’s Tea, un evento dedicado a celebrar su creatividad, crecimiento y valentía como narradores.

A lo largo de esta unidad, los estudiantes exploraron la Declaración de Indagación:
“Al escribir una historia personal, un autor debe considerar el propósito y la perspectiva.”

Bajo la guía de su maestra, Miss Jo Royse, los estudiantes se sumergieron en diversas formas de escritura, analizando las distintas razones para compartir historias personales y perspectivas. Como parte de su Proyecto Sumativo, reflexionaron sobre momentos clave en sus vidas, creando narraciones que evidenciaban un cambio en su perspectiva.

“Trabajamos cuidadosamente en la escritura para reflejar un cambio de perspectiva. Nuestros jóvenes escritores reflexionaron valientemente sobre momentos decisivos en sus vidas y los transformaron en narraciones significativas,” compartió Jo Royse, maestra de Inglés y Literatura de 6º grado.

Para desarrollar sus habilidades de escritura, los estudiantes leyeron como escritores, analizando obras publicadas para comprender las técnicas narrativas. Luego, escribieron como lectores, equilibrando estratégicamente la acción, el diálogo, los pensamientos internos y las descripciones para crear textos atractivos y con profundidad.

“Nuestros alumnos de 6º grado no solo escribieron, sino que estudiaron el arte de la escritura. Analizaron cómo los autores construyen historias con diferentes capas y aplicaron esas técnicas en su propio trabajo,” explicó Royse.

Después de este proceso creativo y reflexivo, los alumnos tuvieron la oportunidad de presentar sus textos a sus compañeros, maestros e invitados durante el Author’s Tea. Muy pronto, sus conmovedoras historias estarán expuestas en la biblioteca escolar.

“Ver a nuestros alumnos compartir sus historias más personales con confianza fue realmente inspirador. No podría estar más orgullosa de su crecimiento como escritores y de su valentía al compartir sus voces,” concluyó Royse.

El evento fue una verdadera celebración del aprendizaje, la narración y el poder de la voz personal.