To kick off 2025, our teachers participated in an enriching training session on January 8 and 9. During these days, educators from different sections came together to reflect on their teaching practices and acquire valuable tools to enhance their daily work.
According to MS teacher, Diana Sánchez: “We conducted a Positive Discipline Workshop with Middle School teachers, focused on equipping them with useful classroom strategies grounded in this approach. The workshop combined theoretical and practical material, encouraging teachers to reflect and learn about this methodology through hands-on activities. Topics covered included the importance of emotional self-regulation, mutual respect, and the distinction between praise and encouragement. We also addressed misguided goals and concluded with gratitude and recognition for who we are, what we do, and what we achieve.
Working on these topics with teachers fosters greater self-awareness of personal growth, which ultimately translates into their work with students. When educators develop deeper self-awareness, students trust and feel motivated to acquire tools and skills for their own lives.”
Steven Eggers, Middle School Vice-Principal, also shared his experience during the training: “The main topics of the training were about Positive Classroom Management, Pedagogy & Wellness, as well as Self-regulation vs. Co-regulation. We learned how to implement the 5P’s of Classroom Management (Presence, Proactive, Productive, Predictable, and Positive) to create an effective learning environment. We ended the training by creating and implementing a classroom management plan of action that each section will implement according to their specific needs.”
These training sessions reaffirm our commitment to supporting our educators, ensuring they are equipped to inspire, guide, and empower their students while continuing their own journey of professional and personal growth.
Comenzando el 2025 con crecimiento: capacitación docente para la excelencia
Para iniciar el 2025, nuestros maestros participaron en una enriquecedora capacitación los días 8 y 9 de enero. Durante estas jornadas, docentes de las diferentes secciones se reunieron para reflexionar sobre su práctica educativa y adquirir herramientas valiosas que mejoren su labor diaria.
De acuerdo con la maestra Diana Sánchez de Middle School: “Se realizó un taller de disciplina positiva con los docentes de Middle School, enfocado en enseñar estrategias útiles para el aula, basadas en este enfoque. El taller combinó material teórico y práctico, invitando a los docentes a reflexionar y aprender sobre esta metodología a través de actividades vivenciales.
Los temas tratados incluyeron la importancia de la autorregulación emocional, el respeto mutuo y la diferencia entre elogio y aliento. También se abordaron metas equivocadas y, al final, se dedicó un espacio para la gratitud y el reconocimiento de quienes somos, lo que hacemos y lo que logramos.
Trabajar estos temas con los docentes fomenta una mayor autoconciencia sobre su propio desarrollo personal, lo cual se refleja en su trabajo con los estudiantes. Cuando los educadores desarrollan una mayor conciencia de sí mismos, los estudiantes confían más en ellos y se sienten motivados para adquirir herramientas y habilidades útiles para su vida.”
Steven Eggers, Subdirector de Middle School, también compartió su experiencia durante la capacitación: “Los temas principales de la capacitación fueron Manejo Positivo del Aula, Pedagogía y Bienestar, así como la Autorregulación versus la Corregulación. Aprendimos cómo implementar las 5P del Manejo del Aula (Presencia, Proactividad, Productividad, Predictibilidad y Positividad) para crear un entorno de aprendizaje efectivo. Terminamos la capacitación desarrollando e implementando un plan de manejo del aula que cada sección adaptará según sus necesidades específicas.”
Estas sesiones de capacitación reafirman nuestro compromiso de apoyar a nuestros maestros, asegurando que estén preparados para inspirar, guiar y empoderar a sus alumnos, mientras continúan su propio viaje de crecimiento profesional y personal.






