Inventing a Nation: SWAS Students Explore Customs and Traditions

As part of the exploration of Customs and Traditions in Unit 2, Middle School students in the SWAS program embarked on a creative project titled “My Imaginary Country.” Students used shoeboxes to construct models of cities that reflected essential elements of cultural and societal life, such as customs, traditions, religion, clothing, flag designs, political systems, and other unique features that define a community.

In the next stage of the project, students will deliver oral presentations in Spanish. They will provide detailed and creative explanations of the main characteristics of their imagined nations, practicing both language skills and creative expression. This activity integrates linguistic development with real-world applications, encouraging students to expand their descriptive vocabulary, use accurate grammatical structures, and build confidence in public speaking.

Beyond language practice, the project helps students understand the foundational role customs and traditions play in shaping cultural identity. It also develops essential skills such as planning, creativity, and collaboration, preparing them for future academic and social success.


Inventando un país: alumnos de SWAS exploran costumbres y tradiciones

Como parte de la exploración de Costumbres y Tradiciones en la Unidad 2, los alumnos de Middle School en el programa SWAS realizaron un proyecto creativo titulado “Mi País Imaginario”. Utilizando cajas de zapatos, los alumnos construyeron maquetas de ciudades que reflejaban elementos esenciales de la vida cultural y social, como costumbres, tradiciones, religión, vestimenta, diseño de banderas, sistemas políticos y otras características únicas que definen una comunidad.

En la siguiente etapa del proyecto, los alumnos presentarán exposiciones orales en español. Proporcionarán explicaciones detalladas y creativas sobre las principales características de sus naciones imaginadas, practicando tanto sus habilidades lingüísticas como su expresión creativa. Esta actividad integra el desarrollo lingüístico con aplicaciones prácticas del mundo real, alentando a los alumnos a ampliar su vocabulario descriptivo, usar estructuras gramaticales precisas y ganar confianza en la expresión oral en público.

Más allá de la práctica del idioma, el proyecto ayuda a los alumnos a comprender el papel fundamental que desempeñan las costumbres y tradiciones en la formación de la identidad cultural. También fomenta habilidades esenciales como la planificación, la creatividad y la colaboración, preparándolos para el éxito académico y social en el futuro.