The Genocide Museum interdisciplinary project aimed to deepen 8th grade students’ understanding of genocide by combining historical inquiry with literary and linguistic analysis.
Throughout the unit, students investigated multiple cases of genocide, examined the historical, political, and social factors behind each, and explored key definitions and frameworks related to human rights and international law.
In Language & Literature, students analyzed how language—including propaganda, hate speech, and silence—can be used as a tool for violence.
The project culminated in the creation of a museum-style exhibit designed to educate others, honor victims, and promote awareness, justice, and peace.
Patricia Salgado, 8th grade Humanities Teacher
El proyecto interdisciplinario Genocide Museum tuvo como objetivo profundizar la comprensión de los alumnos de 8° grado sobre el genocidio, combinando la investigación histórica con el análisis literario y lingüístico.
A lo largo de la unidad, los alumnos investigaron múltiples casos de genocidio, examinaron los factores históricos, políticos y sociales detrás de cada uno, y exploraron definiciones clave y marcos conceptuales relacionados con los derechos humanos y el derecho internacional.
En la materia de Lengua y Literatura, los alumnos analizaron cómo el lenguaje —incluyendo la propaganda, los discursos de odio y el silencio— puede utilizarse como herramienta de violencia.
El proyecto culminó con la creación de una exhibición al estilo de un museo, diseñada para educar a otros, honrar a las víctimas y promover la conciencia, la justicia y la paz.
Patricia Salgado, 8th grade Humanities Teacher


