9th grade students, through the Action and Service program, create smiles at the NEEDED Institute

Our students Ximena Tort and María Franzoni led an inspiring community service project at the NEEDED Institute, an organization that supports girls who are victims of abuse in Querétaro.

Their project was focused on three UN Sustainable Development Goals: Quality Education, Zero Hunger, and Reduced Inequalities. Through a series of fun and educational activities, they aimed to support the girls emotionally, help them learn new things, and create a space full of joy and inclusion.

The students organized math games, confidence-building workshops, and activities about healthy eating. They also made cookies, planted beans, and played team-based games like Twister and musical chairs—designed so every girl could participate and feel included.

“Our goal was to make every girl feel valued, learn something new, and most importantly, have fun,” said Ximena Tort.

The project had a strong impact, not only on the girls, but also on the students who ran it. They developed empathy, leadership, and a stronger sense of social responsibility.

Projects like this one show how Middle Years Programme (MYP) students can help change the world, one kind action at a time.

Camila Merino, HS Student


Ximena Tort y María Franzoni, lideraron un inspirador proyecto de servicio comunitario en el Instituto NEEDED, una organización que apoya a niñas víctimas de maltrato en Querétaro.

Con el objetivo de promover la educación de calidad, el hambre cero y la reducción de desigualdades (ODS de la ONU), las alumnas organizaron diversas actividades educativas y recreativas para brindar apoyo emocional, fomentar el aprendizaje y crear un espacio seguro y divertido para las niñas.

Durante el proyecto, se impartieron talleres con juegos matemáticos, dinámicas de autoestima y sesiones sobre nutrición. También realizaron actividades creativas como plantar frijoles, hacer masa para galletas y jugar twister, todas pensadas para garantizar la inclusión y el trabajo en equipo.

“El objetivo era que todas se sintieran valoradas, aprendieran cosas nuevas y, sobre todo, se divirtieran”, comentó Ximena Tort.

Este proyecto no solo impactó positivamente a las niñas del instituto, sino que también dejó una profunda huella en las organizadoras, quienes aprendieron sobre empatía, liderazgo y la importancia del compromiso social.

Con iniciativas como esta, los alumnos del Middle Years Programme (MYP)demuestran que es posible transformar realidades con pequeñas acciones llenas de corazón.