As the final activity of their unit, 7th grade students presented a gallery walk in the Middle School SUM, where they shared the results of their interdisciplinary work in English and Humanities with teachers and classmates. The central theme was “Human Rights.”
During this unit, in their English class, students explored one of six books whose themes were connected to a human right previously studied in Humanities. Over several sessions, they examined the historical context behind each story. “All students had the chance to understand the background of each book, but they only read one,” explained Mr. Adam, Middle School Humanities teacher.
This project, which began in February, was guided by teachers Erin and Adam. As a summative assessment, students selected a character from their book, wrote an interview as if they were interviewing that person, and created a social media post designed to catch attention—encouraging people to “like” it and click to learn more about the character. “They had to use their strongest line and keep it very short, because people don’t read long stories on social media,” said Miss Erin, Middle School English teacher.
This activity not only allowed students to apply their critical reading and creative writing skills, but also encouraged empathy and deep reflection on human rights issues. The result was a dynamic and meaningful exhibition that showcased the hard work, dedication, and thoughtful engagement each student brought to this unit.
Como actividad final de su unidad, los alumnos de 7° grado presentaron un gallery walk en el SUM de Middle School, donde compartieron con maestros y compañeros los resultados de su trabajo interdisciplinario en las materias de Inglés y Humanidades, bajo el tema “Derechos Humanos”.
Durante esta unidad, en la clase de Inglés, los alumnos profundizaron en uno de seis libros cuyas temáticas se relacionaban con algún derecho humano previamente abordado en la materia de Humanidades. A lo largo de varias clases, exploraron el contexto histórico detrás de cada historia. “Todos los alumnos tuvieron la oportunidad de conocer el contexto de lo que sucede en cada libro, pero leyeron solo uno”, explica Adam, maestro de Humanidades en Middle School.
Este proyecto, que comenzó en febrero, fue guiado por los profesores Erin y Adam. Como evaluación sumativa, los alumnos eligieron a un personaje de su libro, redactaron una entrevista como si estuvieran entrevistándolo y diseñaron una publicación para redes sociales que invitara al público a dar “me gusta” y hacer clic para conocer más sobre esa persona. “Tenían que usar la mejor frase que tuvieran y hacerla muy breve, porque en redes sociales la gente no está leyendo historias largas”, comenta Erin, maestra de Imglés en Middle School.
Esta actividad no solo permitió a los alumnos aplicar sus habilidades de lectura crítica y escritura creativa, sino que también fomentó la empatía y el pensamiento reflexivo en torno a los derechos humanos. El resultado fue una exposición dinámica y significativa que reflejó el arduo trabajo, compromiso y profundidad de pensamiento que cada alumno dedicó a esta unidad.



