K1 Students Welcome a Special Visit!

This week, our K1 students had a special experience as they welcomed our guinea pigs into their classrooms! As part of their Unit of Inquiry, Sharing the Planet, students are exploring how people can make a difference in the lives not only of plants but also of the animals by assuming their responsibility taking care of them.

In this phase of the unit, students have been focusing on pets—discovering what they need to be happy and healthy, such as food, shelter, and love. They are also learning which animals can be pets and which ones cannot. The visit from the guinea pigs was a hands-on opportunity for students to observe, interact with, and reflect on the care that pets require.

At the same time, K1 students have been exploring the world of plants. Miss Adriana shared, “Students are learning that plants need sunlight, water, air, and soil to grow. They also discovered that some plants have special properties, such as medicinal uses, through an activity where they smelled different plants while blindfolded and tried to guess what they were—like lavender and eucalyptus (VapoRub).”

Through this unit, our youngest learners are developing a sense of responsibility and appreciation for the world around them. Parents can reinforce these concepts at home by involving their children in caring for pets or plants, fostering empathy and stewardship in their everyday lives.


Los alumnos de K1 reciben una visita muy especial

Esta semana, los alumnos de K1 vivieron una experiencia única al recibir la visita de nuestros cuyos en el salón de clases. Como parte de su unidad de indagación “Cómo compartimos el planeta”, los alumnos están explorando cómo las personas pueden marcar la diferencia en la vida no solo de las plantas, sino también de los animales, asumiendo la responsabilidad de cuidarlos.

En esta etapa de la unidad, los niños han estado aprendiendo sobre las mascotas: qué necesitan para ser felices y saludables, como alimento, refugio y amor. También están descubriendo qué animales pueden ser mascotas y cuáles no. La visita de los cuyos fue una oportunidad para que los alumnos observaran, interactuaran y reflexionaran sobre el cuidado que requieren los animales domésticos.

Al mismo tiempo, los alumnos de K1 han estado explorando el mundo de las plantas. Miss Adriana compartió: “Los alumnos están aprendiendo que las plantas necesitan sol, agua, aire y tierra para crecer. También descubrieron que algunas plantas tienen propiedades especiales, como usos medicinales con una actividad en la que olieron diferentes plantas con los ojos vendados e intentaron adivinar cuáles eran, como lavanda y vaporub.”

A través de esta unidad, nuestros pequeños están desarrollando un sentido de responsabilidad y aprecio por el mundo que los rodea. Los padres pueden reforzar estos conceptos en casa involucrando a sus hijos en el cuidado de las plantas y las mascotas, fomentando así la empatía y el respeto por la naturaleza en su vida diaria.