Students from Lower Elementary at SWAS, took on the roles of architects and engineers as they designed and planned a rural community. This hands-on activity sparked their curiosity and engagement as they explored the essential services that a rural area requires.
The journey began as students compared different types of communities—urban, suburban, and rural. They used their prior knowledge to brainstorm what makes each community unique, discussing the different needs and services each type requires. This exploration led to a deeper investigation where students researched rural communities, analyzed images, and even conducted surveys to understand the specific needs of a rural area.
Armed with their newfound knowledge, the students set to work on creating the “Rural Community Mural.” This mural visually illustrated key elements of rural life, including professions, transportation, places, and essential services commonly found in rural areas. “Through this creative project, students not only bring their vision of a rural community to life but also learned valuable lessons about planning, collaboration, and problem-solving”, explained Gabriela Macías, English teacher in SWAS.
The mural stands as a testament to their hard work and creativity, offering a colorful and informative representation of what makes rural communities unique. This project was an enriching experience for the students, allowing them to see the real-world applications of the concepts they have been studying.
Mural de la comunidad rural: un proyecto creativo de los alumnos de SWAS de Elementary School
Alumnos de Lower Elementary en SWAS asumieron los roles de arquitectos e ingenieros al diseñar y planificar una comunidad rural. Esta actividad práctica despertó su curiosidad y participación mientras exploraban los servicios básicos que una zona rural necesita.
El proceso comenzó cuando los alumnos compararon diferentes tipos de comunidades: urbanas, suburbanas y rurales. Utilizando sus conocimientos previos, reflexionaron sobre lo que hace única a cada comunidad, discutiendo las diferentes necesidades y servicios que cada tipo requiere. Esta exploración los llevó a una investigación más profunda, donde investigaron sobre comunidades rurales, analizaron imágenes y realizaron encuestas para comprender mejor las necesidades de una comunidad rural.
Armados con el conocimiento adquirido, los alumnos comenzaron a trabajar en el “Mural de la Comunidad Rural”. Este mural ilustra visualmente los elementos clave de la vida rural, como profesiones, transporte, lugares y servicios esenciales comúnmente encontrados en las áreas rurales. “A través de este proyecto creativo, los alumnos no solo logran dar vida a su visión de una comunidad rural, sino que también aprenden valiosas lecciones sobre planificación, colaboración y resolución de problemas”, explica Gabriela Macías, maestra es inglés en SWAS.
El mural es un testamento de su arduo trabajo y creatividad, ofreciendo una representación colorida e informativa de lo que hace única a una comunidad rural. Este proyecto fue una experiencia enriquecedora para los alumnos, permitiéndoles ver las aplicaciones reales de los conceptos que han estado estudiando.