Pedro Castillo, English teacher in SWAS (School-With-A-School), has been a member of the JFK educational community for eight years.
He began as a Spanish teacher in the SWAS program, where he worked for four years before transitioning to his current role as an English teacher in Middle School, also within SWAS.
Pedro’s contributions extend beyond the classroom. He has actively participated in initiatives such as the Ecoclub, supporting events like the Environmental Fair, reflecting his commitment to promoting values of social responsibility and sustainability among his students.
For Pedro, the most rewarding aspect of working at JFK is the cultural and linguistic diversity that defines the student community. “Each day is an opportunity to learn and contribute to the growth of young people adapting to a new and challenging environment. The inclusive atmosphere and the JFK community make this a truly unique place to teach,” Pedro explains.
From his perspective, the SWAS program plays a vital role in an international school like JFK.
“SWAS is essential because it not only supports students in developing their language skills but also provides them with the tools they need to integrate academically and socially into a multicultural environment,” Pedro emphasizes, adding, “It also builds their confidence and prepares them to face challenges in an international context while respecting and valuing their linguistic and cultural identity.”
Originally from Tampico, Tamaulipas, Pedro Pablo has built a career driven by his passion for education and his dedication to fostering young people’s development in a multicultural setting.
He completed much of his primary education in the United States, with a few years in Mexico, before returning to the U.S. to finish middle and high school. He ultimately completed his secondary education in Mexico and earned a degree in Applied Linguistics from the Universidad Autónoma de Tamaulipas. He is currently pursuing a Master of Science in Multidisciplinary Studies for International School Educators, offered by Buffalo State University, New York.
Pedro’s career reflects his commitment to education and his belief that diversity is an endless source of learning and growth for both students and teachers alike.
Meet the Jaguars: Pedro Castillo
Pedro Castillo, maestro de inglés en SWAS (School-With-A-School), lleva ocho años formando parte de la comunidad educativa del JFK.
Comenzó como maestro de español en SWAS, donde trabajó durante cuatro años, antes de asumir su actual rol como maestro de inglés.
Su labor en la escuela no se limita al aula, ya que también ha participado activamente en iniciativas como el Ecoclub, colaborando en eventos como la Feria ambiental, lo que refleja su interés por fomentar valores de responsabilidad social y sostenibilidad entre sus alumnos.
Para Pedro, lo más enriquecedor de trabajar en el JFK es la diversidad cultural y lingüística que caracteriza a la comunidad estudiantil. “Cada día es una oportunidad para aprender y contribuir al crecimiento de jóvenes que están adaptándose a un entorno nuevo y retador. El ambiente inclusivo y la comunidad del JFK hacen que este sea un lugar único para enseñar”, explica.
Desde su perspectiva, el programa SWAS juega un papel crucial en una escuela internacional como el JFK.
“SWAS es esencial porque no solo ayuda a los alumnos en su desarrollo del idioma, sino que también les proporciona las herramientas necesarias para integrarse académica y socialmente a un entorno multicultural”, señala Pedro, y agrega: “además, fomenta su confianza y los prepara para enfrentar retos en un contexto internacional, respetando y valorando su identidad lingüística y cultural”.
Originario de Tampico, Tamaulipas, Pedro Pablo ha construido una carrera marcada por su pasión por la educación y su compromiso con el desarrollo de jóvenes en un entorno multicultural. Gran parte de su educación básica la cursó en Estados Unidos, con algunos años en México, para luego regresar al país vecino y completar la secundaria y la preparatoria. Finalmente, concluyó su educación media superior en México y obtuvo la Licenciatura en Lingüística Aplicada en la Universidad Autónoma de Tamaulipas. Actualmente, está cursando la maestría Master of Science in Multidisciplinary Studies Courses for International School Educators, impartida por la Universidad de Buffalo State, Nueva York.
La trayectoria de Pedro refleja su compromiso con la educación y su convicción de que la diversidad es una fuente inagotable de aprendizaje y crecimiento tanto para los alumnos como para los docentes.